hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > تدارک اداره کل هنرهای نمایشی برای اجرای تعزیه در تالار سنگلج!

تدارک اداره کل هنرهای نمایشی برای اجرای تعزیه در تالار سنگلج!

تماشاخانه سنگلج در سه شب ماه رمضان میزبان علاقه مندان به تعزیه می شود؛ تعزیه ای که بیشترین جذابیتش بخاطر اجرا در یک محیط باز است.
به گزارش ایسنا، در چند سال گذشته علاوه بر ماه محرم گاهی در ماه رمضان نیز اجرای تعزیه با گروه های سرشناس توسط اداره کل هنرهای نمایشی برنامه ریزی می شد که معمولا با توجه به ماهیت تعزیه چند مجلس در یک محیط باز مثل محوطه اطراف تئاتر شهر اجرا می شدند، اما امسال این برنامه در تالار سنگلج تدارک دیده شده است. 

این در حالی است که اخیرا بعضی تعزیه خوان های قدیمی از جمله مرتضی صفاریان نسبت به نبود برنامه برای اجرای تعزیه در شب های ماه رمضان انتقاد داشتند. 

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تماشاخانه سنگلج با همکاری شهرداری منطقه ۱۲، طی سه شب میزبان برنامه ای تحت عنوان «شب تعزیه سنگلج» می شود. 

«شب تعزیه سنگلج» امروز، شنبه ۴ خرداد مصادف با ۱۹ رمضان و روز ضربت خوردن حضرت علی (ع)، دوشنبه ۶ خرداد مصادف با ۲۱ رمضان و شهادت حضرت علی (ع) و چهارشنبه ۸ خرداد مصادف با ۲۳ رمضان از ساعت ۲۱ میزبان علاقه مندان به تماشای تعزیه می شود. 

هنرمندانی که در این سه شب به اجرای تعزیه می پردازند عبارتند از علاالدین قاسمی، مهدی قاسمی، حسین عقیقی، حسن عقیقی، قهرمان یوسفی، امیر حسن نژاد، جلال علیخانی و حسین صاحبدل. اجرای موسیقی این تعزیه بر عهده مهدی قنبری، امیر بیات و مجید قنبری و جامه داری آن بر عهده سیدمهیار میرنقی است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد