hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| سابقه درخشان بیمه سلامت در دفاع از مظلومان

خوزستان| سابقه درخشان بیمه سلامت در دفاع از مظلومان

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سلامت با مرگ و حیات انسان گره خورده است و به عنوان زیربنایی‌ترین بخش یک دولت است، گفت: انتظار داریم که مسئولان با توجه به شرایط ایجاد شده در استان خوزستان به دلیل ریزگردها بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.
نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: پنج میلیون نفر از هموطنانمان در استان خوزستان از پدیده ریزگردها رنج می‌برند به همین دلیل بار دیگر از دولت، نهادها، سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.
قاسم ساعدی ادامه داد: ریزگردها پدیده شوم تحمیلی بر مردم این منطقه است که ناشی از خشک شدن تالاب‌ها و کم شدن آب روخانه‌ها است. امروز خوزستان در بحث بهداشت و درمان با چالش جدی مواجه است به طوری که بیماری‌های قلبی، ریوی، تنفسی و صعب‌العلاج به صورت جهشی در حال افزایش است و مردم از هزینه‌های درمان رنج می‌برند.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: دولت باید تبصره و قانون ویژه‌ای برای مردم این استان در نظر بگیرد تا افرادی که به دلیل ریزگردها دچار بیماری‌های مختلف شده‌اند در خرید داروهای تخصصی و مراجعه به بیمارستان‌ها با مشکلی مواجه نشوند.
وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت ایران باید به عنوان نجات دهنده در این بخش بیش از گذشته وارد عمل شود، بیان کرد: بیمه سلامت سابقه درخشانی در دفاع از محرومان دارد و بیشترین مردم جامعه را زیر چتر خود برده است. نظام جمهوری اسلامی ایران همراه با رفعت بوده و همیشه از محرومان حمایت کرده است به همین دلیل انتظار داریم که مسئولان با توجه به شرایط ایجاد شده بیش از گذشته به این استان توجه داشته باشند.
قاسم ساعدی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: تحول سلامت به خصوص در استان‌های محروم و مرزی کشور بر کسی پوشیده نیست و تاکنون اثرات مثبتی داشته است. دولت در جهت تامین منابع مالی بیمه‌ و وزارت بهداشت باید به طور جد ورود کند به طوری که مجلس نیز در برنامه ششم توسعه دولت را ملزم کرده است تا مشکلات این حوزه را با تخصیص به موقع منابع برطرف کند.
نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در پایان گفت: سلامت با مرگ و حیات انسان گره خورده است و به عنوان زیربنایی ترین بخش یک دولت است به همین دلیل باید به این بخش به ویژه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر بیش از سایر بخش‌ها توجه شود تا با مشکلی مواجه نشویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد