hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| گرد تعطیلی بر تن تنها کارخانه تولید اسیدسیتریک کشور

کرمانشاه| گرد تعطیلی بر تن تنها کارخانه تولید اسیدسیتریک کشور

نزدیک به هفت سال از تعطیلی تنها کارخانه تولیدکننده اسیدسیتریک کشور می‌گذرد. کارخانه‌ای که سال 86 در کرمانشاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، اما فعالیت آن خیلی دوام نیاورد.


شرکت «کیمیاورزان مهر غرب » با سرمایه‌گذاری شرکت «شستا» از سال 86 در کرمانشاه راه‌اندازی شد و فعالیت خود را درزمینهٔ تولید اسیدسیتریک آغاز کرد.

این واحد تولیدی که با ظرفیت 12 هزار تن اسیدسیتریک در سال در شهرک صنعتی فرامان شروع به کار کرد، خیلی سر پا نماند و بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد.

قرار بود این واحد با اشتغال‌زایی برای 250 نفر، نه‌تنها اسیدسیتریک کل کشور را تأمین کند، بلکه صادرات به خارج از کشور هم داشته باشد و نیازهای خاورمیانه را نیز پوشش دهد. این واحد تنها تولیدکننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب بود و کیفیت محصولات تولیدی آن نیز که با بهترین فنّاوری روز تولید می‌شد هیچ رقیبی نداشت.

اسیدسیتریک کرمانشاه نیز مانند بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر کشور گرفتار واردات بی‌رویه شد و ورود اسیدسیتریک چینی و بی‌کیفیت ارزان‌قیمت به بازار باعث شد محصولات این واحد فروش چندانی نداشته باشد و به تعطیلی کشیده شود.

حالا چند سال است که مسئولین پیگیر بازگشت این واحد به چرخه تولید هستند تا سرمایه‌گذاری 60 میلیارد تومانی اولیه آن دوباره احیا شود.

مهم‌ترین مشکل این واحد تأمین سرمای در گردش بیش از 15 میلیارد تومانی است، زیرا کارهای تأسیساتی آن و به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات نیز انجام‌شده است.

البته برای راه‌اندازی مجدد این واحد باید فروش محصولات آن نیز حمایت و جلوی واردات مواد بی‌کیفیت خارجی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه راه‌اندازی مجدد کارخانه اسیدسیتریک را نیازمند تأمین 15 تا 20 سرمایه در گردش برای این واحد دانست.

مهندس رضا رحیمی گفت: امیدواریم از منابع خوب و تسهیلاتی که برای کمک به تولید و اشتغال استان کرمانشاه در سال جاری در نظر گرفته‌شده بتوانیم سرمایه در گردش موردنیاز این واحد را تأمین کنیم و شاهد راه‌اندازی مجدد اسیدسیتریک باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد