hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > زنجان| افزایش آمار مسمومین با قارچ

زنجان| افزایش آمار مسمومین با قارچ

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تعداد زنجانی‌های مسموم شده با قارچ به 136 نفر افزایش یافته است، گفت: بیشترین مسمومین از شهرستان‌های ماهنشان و خدابنده هستند.

اصغر جعفری اظهار کرد: طبق آخرین آمار گرفته شده تاکنون 136 نفر در استان زنجان در اثر استفاده از قارچ‌های خودرو مسموم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود این تعداد مسمویت بیمار نیاز به پیوند کبد و فوتی نداشتیم، اضافه کرد: البته در حال حاضر دو نفر در بیمارستان لقمان، یک نفر بیمارستان ولیعصر و یک نفر در بیمارستان موسوی بستری و تحت نظر پزشک هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: طبق آمار بیشترین مسمومین از شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان هستند.

جعفری در ادامه با توصیه موکد مبنی بر عدم استفاده از قارچ‌های خودرو توسط شهروندان بیان کرد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم  از مصرف قارچ‌های کوهی و خودرو که به‌صورت فله‌ای در بازارچه‌ها و کنار جاده‌ها به فروش می‌رسد خودداری کرده و فقط از قارچ‌های پرورشی با بسته‌بندی بهداشتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند، افزود: شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی و  نوع سمی از طریق شکل و خصوصیات ظاهری امکان‌پذیر نیست و همین امر موجب مسموم شدن افراد می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه مصرف و حتی لمس قارچ‌های سمی می‌تواند موجب بروز مسمومیت، نارسایی کبدی و حتی مرگ شود، از همین رو به شهروندان توصیه می‌شود، توصیه‌های ایمنی را در این باره جدی بگیرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد